«Для забезпечення науково-методичної підтримки впровадження STEM-освіти особливе значення має розробка для всіх типів навчальних закладів інтегрованих навчальних програм спецкурсів, факультативів, гуртків з робототехніки, інженерії, новітніх технологій тощо.
STEM-програмою прийнято вважати таку, яка відповідає основним критеріям:
- актуальність та інноваційність змісту;
- зрозумілість процесу реалізації програми (що конкретно роблять учні, які умови та обладнання необхідні для ефективної реалізації);
- наявність методики, яка дозволяє використовувати програму у будь-якому навчальному закладі;
- досягнення освітнього та виховного педагогічного результату та наявність інструментів для його вимірювання.
За терміном реалізації STEM-програми можуть бути:
- короткострокові;
- курсові (для літніх шкіл, курсів тощо);
- середньострокові (річні);
- довгострокові, неперервної додаткової освіти;
STEM – програми розробляються за такими основними напрямами:
- інтегровані, міжпредметні навчальні програми;
- робототехніка та інженерні розробки;
- авіамоделювання;
- 3D- моделювання;
- винахідництво;
- хімічні технології тощо.
З метою забезпечення принципу рівного доступу до якісної освіти для учнів різних вікових груп, можливостей, зокрема учнів з особливими потребами, в процесі реалізації STEM-освіти слід застосувати сучасні мережеві, дистанційні форми навчальної комунікації.
При реалізації програми впровадження STEM-освіти в навчальні заклади викладачам слід активно використовувати інноваційні методи навчання, а саме програмовані, інтерактивні та проблемні.
Серед проблемних методів навчання особливе місце займають методи проектно-орієнтованого навчання, які залучають учнів до процесу набуття знань, умінь і навичок за допомогою дослідницької діяльності. Дослідницька діяльність базується на комплексних, реальних технічних проблемах і ретельно опрацьованих завданнях. Це дозволить учням оволодіти знаннями та сформувати навички у практичній діяльності, пройти технологічний алгоритм від зародження інноваційної ідеї до створення комерційного продукту, а також навчитися презентувати його потенційним інвесторам».
07 червня творча група вчителів відвідали заклад, який впроваджує даний проект і має певний досвід, а саме : ліцей інформаційних технологій.
В закладі дуже велику увагу приділяють проектам, які допомагають учням розкритися.
Вчителі фізики Тетяна Іванівна та хімії Наталія Василівна ліцею поділилися своїм досвідом роботи. Ми побачили дві конструкції, а вірніше два проекти «Зоряного неба», у виконанні учнів. Захопилися і роботами «Юпітер»- « Марс». Вчитель хімії розповіла, як діти проводять досліди на уроках та про забезпечення хімічними препаратами.
Альберт Борисович, вчитель інформатики розповів про досягнення своїх учнів та участь їх у МАН, де вони досягають високих результатів.
В результаті відвідування закладу , я зробила свої висновки, виникли певні ідеї , які маю намір в подальшому впроваджувати на уроках чи то на заняттях з факультативних курсів.
Нам, вчителям потрібно, як завжди, бути більш творчими і бачити в кожному своєму учневі здібності, розкрити їх та направити в потрібне русло.
З метою отримання досвіду з даної теми відвідувала слідуючі семінари, була слухачем вебінарів:
1.У рамках реалізації заходів щодо впровадження STEM-освіти
13 червня 2017 року семінар-презентація «Стейкхолдери STEM-освіти у недержавному секторі: перспектива співпраці».
2. 27 жовтня 2017 року науково-практичний семінар “Нова українська школа: основи навчально-дослідницької діяльності”.
3. 16 листопада 2017 року ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ” обласний вебінар для слухачів Віртуальної аерокосмічної школи.
4. 16 листопада 2017 року участь у заходах до Дня науки, які відбулися у Дніпровському ліцеї інформаційних технологій при Дніпропетровському національному університеті імені Олеся Гончара.
Немає коментарів:
Дописати коментар