Звіт по отриманню досвіду щодо впровадження STEM–освіти в навчальний процес вчителя математики Терехової Тамари Олександрівни.


01-02 червня 2017 року  я здійснила огляд літератури,  більше ознайомилася з «Методичними  рекомендаціями  щодо впровадження STEM - освіти в навчальних закладах України» та занотувала інформацію, яка, на мій погляд, була для мене найбільш кориснішою, а саме:
«Для забезпечення науково-методичної підтримки впровадження STEM-освіти особливе значення має розробка для всіх типів навчальних закладів інтегрованих навчальних програм спецкурсів, факультативів, гуртків з робототехніки, інженерії, новітніх технологій тощо.
STEM-програмою прийнято вважати таку, яка відповідає основним критеріям:
-       актуальність та інноваційність змісту;
-       зрозумілість процесу реалізації програми (що конкретно роблять учні, які умови та обладнання необхідні для ефективної реалізації);
-       наявність методики, яка дозволяє використовувати програму у будь-якому навчальному закладі;
-       досягнення освітнього та виховного педагогічного результату та наявність інструментів для його вимірювання.
За терміном реалізації STEM-програми можуть бути:
-       короткострокові;
-       курсові (для літніх шкіл, курсів тощо);
-       середньострокові (річні);
-       довгострокові, неперервної додаткової освіти;
STEM – програми розробляються за такими основними напрямами:
-       інтегровані, міжпредметні навчальні програми;
-       робототехніка та інженерні розробки;
-       авіамоделювання;
-       3D- моделювання;
-       винахідництво;
-       хімічні технології тощо.
З метою забезпечення принципу рівного доступу до якісної освіти для учнів різних вікових груп, можливостей, зокрема учнів з особливими потребами, в процесі реалізації STEM-освіти слід застосувати сучасні мережеві, дистанційні форми навчальної комунікації.
При реалізації програми впровадження STEM-освіти в навчальні заклади викладачам слід активно використовувати інноваційні методи навчання, а саме програмовані, інтерактивні та проблемні.
Серед проблемних методів навчання особливе місце займають методи проектно-орієнтованого навчання, які залучають учнів до процесу набуття знань, умінь і навичок за допомогою дослідницької діяльності. Дослідницька діяльність базується на комплексних, реальних технічних проблемах і ретельно опрацьованих завданнях. Це дозволить учням оволодіти знаннями та сформувати навички у практичній діяльності, пройти технологічний алгоритм від зародження інноваційної ідеї до створення комерційного продукту, а також навчитися презентувати його потенційним інвесторам».
07 червня  творча група вчителів відвідали заклад, який впроваджує даний проект і має певний  досвід, а саме : ліцей інформаційних технологій.
В закладі дуже велику увагу приділяють проектам,  які  допомагають учням розкритися.
Вчителі фізики Тетяна Іванівна та хімії Наталія Василівна ліцею поділилися своїм досвідом роботи. Ми побачили дві конструкції, а вірніше два проекти  «Зоряного неба», у виконанні учнів. Захопилися і роботами «Юпітер»- « Марс». Вчитель хімії розповіла, як діти проводять  досліди на уроках та про забезпечення хімічними препаратами.
Альберт Борисович, вчитель інформатики розповів про  досягнення своїх учнів та участь їх у МАН, де вони досягають високих результатів.
 В результаті відвідування закладу ,  я зробила свої висновки, виникли певні ідеї , які  маю намір в подальшому впроваджувати на уроках чи то на заняттях з факультативних курсів.
Нам,  вчителям потрібно, як завжди,  бути більш творчими і бачити в кожному своєму учневі  здібності,  розкрити їх та направити в потрібне русло.
З метою отримання досвіду з даної теми відвідувала слідуючі  семінари, була слухачем  вебінарів:
1.У рамках реалізації заходів щодо впровадження STEM-освіти
13 червня 2017 року семінар-презентація «Стейкхолдери STEM-освіти у недержавному секторі: перспектива співпраці».
2. 27 жовтня 2017 року  науково-практичний семінар “Нова українська школа: основи навчально-дослідницької діяльності”.
        3. 16 листопада 2017 року  ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ  УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ” обласний вебінар для слухачів Віртуальної аерокосмічної школи.
        4. 16 листопада 2017 року участь у заходах до Дня науки, які відбулися у Дніпровському ліцеї інформаційних технологій при Дніпропетровському національному університеті імені Олеся Гончара.


Немає коментарів:

Дописати коментар